torsdag 26 mars 2009

Vilken härlig dag


Idag har det varit en härlig dag tycker jag, en sån där dag när allt bara flyter på.

Även om jag i morse, på väg till jobbet höll på att bli prejad av vägen av Bosse Kanon i sin långtradare och sen nästan påkörd av Märta Maräng som verkar köra efter helt egna regler.
Då funderade jag allvarligt på att köra efter Märta Maräng till hennes slutdestination och fråga vad i h...ve hon fått sitt körkort ifrån?!
Bosse Kanon verkade lite större, (han hade säkert sjöbusetatueringar, prilla,träskor och är förmodligen medlem i nåt MC-gäng) här insåg jag snabbt att det inte var läge utan det var bäst att SAAB:en kom helskinnad fram till garaget.
Väl på jobbet har allt fungerat kalas, systemen har skött sig riktigt bra, vi har haft vår torsdagsfika , tagit en promenad i solen och skrattat mycket.
Fram för fler såna dagar.

Har även varit iväg till mysiga Marlene idag och fått mig en ryggbehandling, så tokskönt.
Fick med mig fyra burkar av olika piller som ska rensa ut än det ena, än det andra i kroppen.
Så nu börjar program vårrengöring av insidan.


Stegmätaren ligger för närvarande på 5015 steg ,svårt att komma upp i mer en "vanlig" dag om man inte tar en extra lååång promenad eller tränar något. Jaja, jag får ta igen det i helgen helt enkelt.


Avslutar dagen med några textrader ur Ted Gärdestads sköna låt "Vilken härlig dag"

Steg upp på morgonen innan din dag var riktigt vaken woowow

vilken härlig dag smög mig på knä till sjön

för att få se dig bada nakenwoowow

vilken härlig dag

lalalalalalala...lalalalalalala...lalalalalalala...

åh såg du mig?såg du vem det var?

jag hade satt mig ner när du tog av dig dina kläder

woowow vilken härlig dag


Inga kommentarer: