onsdag 22 april 2015

På jakt med svärmor

Valde att ha Alexios hemma idag då han låter täppt och snorar, ingen feber så jag misstänker en "pollenattack". Jag var jättekänslig som barn, och känner fortfarande av den vissa år.
Så vi hämtade upp svärmor och drog iväg först till Jysk i Barkarby där svärmor hittade en trädgårdslåda hon ska ha på balkongen. Så klart fanns det bara ett visningsex och jag tyckte personalen var mer än vimsiga så det var kanske lika bra att det inte blev någon affär just där. Svärmor hade lovat en lunch på IKEA och jag ett...tadaaa mjukisdjur till Alexios. Lunch blev det, men den fick jag betala då svärmors kort inte fungerade helt plötsligt.  Med den oturen blev hennes humör allt sämre om jag säger så... Så vi drog till Jysk i Häggvik där både trädgårslådan och kortet fungerade, men då kom nästa problem, vi fick inte in den i bilen!!  Så vi fick åka förbi D-man på jobbet och lämna kvittot så han kan åka dit efter jobbet och köra hem den.
Ååååh vad han måste ääälska sin krångliga "fru" och mamma som är lika envisa när vi fått för oss något...Hehe
Men snart är "låddan" på plats och en tax har nu flyttat in bland de övriga mjukisdjuren.
Mission completed!! ☺


Bild lånad från jysk.se 

Inga kommentarer: