tisdag 21 april 2015

Livspusslet

Är det fler än jag som dras med dåligt samvete över allt man borde göra, men inte hinner?!
Livspusslet är inte det lättaste och ibland tänker jag, att tänk så mycket tid man hade innan barnen kom, men sen tänker jag att jag ALDRIG skulle vilja vara utan dem, hur jobbigt det än är emellanåt.
Och i ärlighetens namn hade jag nog nästan lika lite tid innan dem. Man prioriterade annorlunda bara. ☺
Och visst har jag blivit bättre med samvetet, men vissa saker gnager ändå.
Därför känns det extra skönt att jag nu hunnit med att besöka farmor i helgen, igår var jag hos min svägerskas mamma då hon bor nära oss och hon tycker det är så roligt att träffa barnen och i morgon har jag lovat svärmor att åka till IKEA och Jysk då hon hon är på jakt efter några saker och inte har någon bil. Hon får ju dessutom träffa Georgia så det blir ju en  perfekt kombo!

Idag har dagen ägnats åt tvätt, tvätt och åter tvätt. Så sjukt tråkigt, men skönt när de mesta finns rent i garderoben igen. Vi har också lekt med alla mjukisdjur. Jag har fått två barn som har ärvt samma kärlek till dem son jag hade som liten.
Och så har vi fikat, alltså ett nyöppnat kaffepaket!! 
Den lukten är ibland härligare än själva koppen kaffe. ☺



Inga kommentarer: