söndag 26 april 2015

Massor av luft och motion

Vaknade lika tidigt idag, 6.20 av Alexios, som säger, mamma det är soool ute, vi ska grilla idag. Ojoj tänker jag, det blir en lång dag detta då grillningen säkert sker runt 16-17. ☺
Efter frukost begav sig "karlarna" ut för att  göra brasa då vi röjt så mycket de sista åren och det ligger högar av kvistar lite överallt på tomten.
Jag stod för dammsugning och plock inne innan jag begav mig ut med Georgia på promenad så hon kunde sova sitt förmiddagspass. Då skulle Alexios följa med och vi gick ganska långt, "bryggsvängen" och han klagade nästan ingenting. Han är rätt van för de går en del till olika lekparker på förskolan och jag tycker det bara är bra att han rör på sig och inte bara är inne och tittar på tv eller spelar dataspel vilket det lätt blir annars.

Väl hemma igen, var det dags för lunch och kaffe och Alexios fortsatte att hjälpa pappa med eldningen. Han bar kvistar och grenar och var så duktig.
Jag passade på att ta en till promenad så Georgia även fick sova eftermiddagspasset ute. Hon sov som en stock kan jag meddela.
Alexios fick så klart även hjälpa till med årets första grillning. Idag blev det gott marinerat kött (av mig ☺), potatis i ugn, grönsaker, fetaost och sås till det.
Två glas vin till det och jag känner mig färdig som artist... Haha






Efter en dag ute är det skönt att skrota
runt i Eastern pants HoL, topp Esprit och
strumpor HoL



Inga kommentarer: