lördag 15 november 2014

Kosterlängtan

Älskar den här låten och dess text, får mig att minnas allt roligt jag haft genom åren och längta till mitt paradis!
Får ibland kommentar, - ska du inte sälja? Nä varför skulle jag det???
Om det var ett ställe som inte låg mig varmt om hjärtat så ja, men inte som det har känts och känns de senaste 40 åren av mitt liv. ☺




Tre ryttare på stranden
Och en måne som går lågt
Ett skepp i horisonten
Som bärs fram av en våg

Jag sitter här på Koster
Med ett vinglas i min hand
Det är ingenting jag måste
Men det hjälper mig ibland

Under havets svarta himmel
Syns ljus på båtarna
Det är som dyningarna brinner
Därför skriker måsarna

Jag sitter här på Koster
Med ett vinglas i min hand
Uppflugen på en barstol
På ett hak i Koster Sund

                                 
                     

Inga kommentarer: