måndag 24 november 2014

Helgens shopping

Swish så försvann den helgen. På fredagen känns det som en evighet till måndag och likt förbaskat går det alldeles för fort.
Lördagen ägnades åt diverse plock och Alexios och jag åkte och handlade då kylskåpet ekade tomt. Han är inne i en period av att vilja hjälpa till, vara stor och hjälpsam. Han fixar och trixar, hämtar grönsaker och frukt i affären, väljer vad han vill ha (nu blir det inte alltid som han vill, men det är en annan femma) och lägger upp på bandet och vill packa när vi betalt och är klara. När vi kom hem och jag berättade hur hjälpsam han är så säger han, men mamma, jag hjälper dig, du kan inte åka själv ju. Mammas fina kloka kille som börjar bli så stor.
Han talade även om för pappa att jag kunde köra pappas bil också för jag körde om alla och att jag körde bra. Haha gullunge!!

Igår hade jag några shoppingsugna tjejer/damer hos mig då Sofia från House of Lola visade den fina kollektionen i en rasande fart. Hon är en frisk fläkt med härlig attityd. Det var dessutom super söndag med en massa fina erbjudanden under dagen. Alla mina gäster handlade vilket är så kul. Vi hade en väldigt trevlig eftermiddag.
Tänkte att jag skulle ha fotat, men med respekt för att folk stod och provade kläder och att Sofia jobbar som polis i vanliga fall så blev det inga foton. Helt ärligt så glömde jag av det då vi hade så kul. Tjuvstartade med glögg så här en vecka innan advent och sen kaffe och den helt underbara Silvakakan som alltid blir en succé.
Så nu är det bara att vänta och längta tills kläderna kommer.
Tack för en supertrevlig eftermiddag!!

Så här såg jag ut i varje fall
Pebble blouse och Paradise skirt HoL
samt
smycke från Edblad

Inga kommentarer: