fredag 16 september 2011

Å så var den efterlängtade fredag äntligen här. Den här veckan har gått med speedfart.
Har jobbat och det har varit superkul, lite ringrostig är man allt, men mycket sitter kvar.
Tack och lov att jobbet inte bytt system medans jag varit borta. :)
Det är en lite märklig känsla att gå 14.30, har ju alltid jobbat så mycket och nu ska man försöka hinna med så mycket man kan på mindre tid. Fast det är så mycket mer värt att få åka och hämta Alexios och se hur glad han blir.
Idag är han hos farmor och jag har varit och storhandlat och fixat lite hemma.  Sen ska vi mysa hela eftermiddagen och kvällen tillsammans.

Linas Matkasse har varit till stor belåtenhet än så länge, det är gott och man blir så mätt.
Häromdagen bidde det köttfärslimpa med ris och salladskorgar, ser kanske inte så jättekul ut på tallriken, men det var jättegott.

Vad som hänt min egen farmor är följande, hemtjänsten hittade henne medvetslös på golvet hemma i söndags kväll, iförd sin sidenpyjamas och en kam i fickan. Det visade sig sen att hon tagit sömntabletter för att hon inte vill leva längre och därför hade hon klätt sig fint. Kroppen är slut, hon ser och hör dåligt, kan inte gå, kan inte gå på toaletten själv osv. Hon tyckte att nu räcker det och hade mao inte blivit speciellt glad över att vakna upp på sjukhuset.
Igår kom hon hem och måste nu ha tillsyn och mer hjälp. Vi ska åka och hälsa på henne i helgen och se hur det funkar med allt.



Från Linas matkasse

1 kommentar:

Anonym sa...

Men lilla farmor då... väldigt tråkigt när det ska vara sådär :(
Skönt att det gått bra att jobba iaf. Kan tänka mig att det är värsta omställningen. Har lite dåligt samvete för att vi hunnit höras på ett tag men jag bara jobbar, pluggar, äter och sover...inte sååå väldans kul. Tänkte iaf säga och flagga redan nu för att jag åker med mamma till Sthlm sista helgen i oktober och hoppas att vi kan få till en träff då?! Vi får höras på tel snart! Ta hand om dig/Er! Kramen!! / E