söndag 11 september 2011

För tio år sedan..

Kommer nog aldrig glömma den dagen, den 11 september 2001 när det ofattbara hände i USA. Allt stod stilla, man gick omkring som i dvala på jobbet och det gick inte att komma in på aftonbladet eller några andra nyhetssidor då trycket var enormt.
Minns att jag satt hemma och grät till nyheterna och sörjde för alla de stackars människor som kom i vägen för detta vansinnedåd.
Tyvärr händer det forfarande hemska saker och man undrar vad det kommer sluta med. Sen jag blivit mamma oroar jag mig nog ännu mer för att det ska hända något än vad jag gjorde innan  och samtidigt kan man inte gå och vara rädd hela tiden.

Har tänt ljus i höstmörkret för alla drabbade och även för min 94-åriga farmor som ligger på sjukhuset, helt okontaktbar och har förmodligen inte många timmar/dagar kvar i sitt liv.  Jag hoppas hon får somna in lugnt och fridfullt och möta sina syskon, sina vänner och framförallt pappa där på andra sidan. Jag vet att hon ser fram emot döden, hur hemskt det än kan låta. Hon var alltid så nyfiken på vad som skulle hända sen..




1 kommentar:

Litenkram sa...

Vi såg dokumentären igår och jag var återigen helt chockad, hemskt och så jättetragiskt...

Tråkigt med farmor. Kanske kände hon på sig att ngt var på gång, tänker på kortet och så...

Kram!