fredag 9 september 2011

Freeedag..

Äntligen fredag!! Tjohoo
Trots halsont och huvudvärk är jag på ganska bra humör ändå. :))
Blev varm i hjärtat när jag lämnade lillfisen på dagis i morse och han vinkade hej då. Mammas älskade lilla skrutt.
På måndag börjar jag jobba igen. Känns heeelt galet, vart tog tiden vägen och samtidigt ska det bli kul att få komma iväg och göra något annat en stund.
Mest nervös är jag nog för hur jag ska få upp honom på morgonen och få honom till dagis till kl 8.
Den här veckan har han sovit som en stock nästan hela nätterna och inte gått upp förrens 7.30. Tur att han börjat kl 9 denna vecka. Eller inte... :)
Från att ha haft ett barn som vaknat typ varannan timme till att nästan sova hela nätterna känns helt enormt. Att få sova ostört, med undantag från några små gruff från Alexios är rena lyxen för mig. Dessa gruff består mest i att han inte kan vända sig eller att det ligger ett täcke på honom. :)
Vi har fått en "ny" unge.
Senare idag ska han åka till sin gudmor och vi ska göra "testet" sova borta för första gången.
Undrar om jag kommer ligga klarvaken hela natten och sakna honom eller sova som en klubbad säl?!
Vad tror ni?? :)

Läste igår att det ska bli varmt i helgen. Det låter ju inte helt fel. Hösten får vänta lite till tycker jag.

Inga kommentarer: