fredag 25 februari 2011

What a feeling

Idag togs äntligen gipset bort, äckelgipset som jag kallat det de sista dagarna.
10.30 var vi på KS och jag fick träffa sjukgymnast och prova några övningar jag ska göra hemma för att få tillbaka styrkan. Inte klokt vad snabbt man blir svag.

Efteråt åkte vi till polisen i Solna för att fixa pass åt Alexios. Kortmaskinen var trasig så vi fick ta en sväng till Solna C för att hämta ut kontanter. Väl där passade vi på att äta lunch och göra några inköp på apoteket.
Tillbaka hos polisen fick vi oss ett gott skratt när kortet skulle tas på plutten, han var mer intresserad av att titta på polismannen än in i kameran. :)

Resterande dag har gått åt att njuta av att vara gipsfri och längta till mitt bad. Min stackars arm och hand ser ut som en gammal kvinnas. Men med lite skrubb och kräm ska den nog kunna piffa till sig.
Kommer att få ta det lugnt nästa vecka och inte göra några tyngre lyft, köpte ett handstöd på apoteket som verkar bra så det får jag använda emellanåt.

Nu, tappa upp ett bad, göra mig en drink och njuuuuuta.

Ha en trevlig kväll!

Sista bilden på äckelgipset!

En svullen torr och skrumpen hand, men gipsfri, what a feeling...

Inga kommentarer: