tisdag 23 februari 2010

Saker som helt plötsligt poppar upp

I morse fick jag helt plötsligt "Jazzgossen" av Karl Gerhard i huvudet som jag trallade till när jag gjorde mig i ordning.
Det slog mig att det är 14 år sen Cissi och jag gick fotvårdsutbildningen tillsammans och vi hade viss kärlek för galna upptåg där på skolan och de övriga höjde nog på ett och annat ögonbryn när vi höll på och tokade oss. Den här sjöngs flitigt kommer jag ihåg. =)



Idag tog det nog en timme (med bil) till jobbet. Detta för att vi fastnade på 30-vägen där det ligger en skola och där alla föräldrar ska släppa av sina barn, förmodligen bor de bara några kvarter bort. *suck*
Blir möte med chefen idag och "genomgång" av min föräldraledighetsansökan. Tiden springer ju iväg så jag vill ha allt sånt klart nu så vi kan få in en ersättare för mig som inte ska behöva bli lämnad i sticket för att vi är sent ute.
Sjukdom härjar på vår avdelning och två stycken är hemma, en är magsjuk och en är förkyld.
Hua hua håll er hemma, vill inte bli sjuk.

Inga kommentarer: