söndag 21 februari 2010

En dålig lördag blev en bra söndag

Igår var det inte en bra dag för mig. Kände mig ledsen och även om jag höll igång och städade och tvättade kändes inget bra och framåt eftermiddagen brakade jag ihop. För min del, när det blir för mycket gråter jag alltid en skvätt, det brukar lätta. Som vanligt är det mest mamma som spökar, men kände att det även är mycket tankar runt skrutten. Det är verkligen så att ena sekunden är man superglad och i nästa kan man bli ledsen för ingenting. Det gjorde säkert sitt att jag inte fick sova särskilt bra under natten och då blir minsta grej megastor.
Avslutade kvällen med en pizza som tröst och så småningom kändes det bra igen. =))

Vaknade i dag till en mycket bättre dag. Så skönt att det dåliga inte varar alltför länge.
Åt frukost och fixade runt lite, tonade luggen och nu Jolas toning för att "slippa" gå till henne så fort de gråa visar sig. Jag skulle iofs kunna gå till henne varje vecka om det vore så, men det blir ju både dyrt och slitsamt på håret.

Efter det tog vi en tur till Willys och handlade några småsaker och besökte sedan Babyland och vi har nu äntligen beställt en barnvagn. Känns helt sjukt, men när säljaren i affären, en jättegullig kvinna sa att det är ca 12 veckors leveranstid och jag är beräknad till ca 13 då fanns det liksom inte så mycket att göra. Vi bestämde oss för en Teutonia med 3 större hjul. Den kändes skön att köra och är inte alltför klumpig. Svårt med färg, men det blir en beige liggdel till sommaren och hösten och sen senare en blå/vit/svart sittdel. Till det blev det en svart skötväska. Lite basic sådär och inte varken för kill/tjejig. Känns så skönt att fått detta gjort, men även konstigt då skrutten inte är här ännu, men med tanke på hur snabbt allt går och veckorna bara flyger fram så gäller det ju verkligen att vara ut i god tid. Tittade även på skötbord och bilbarnstol, men det får vänta ett litet tag.

Ungefär så här kommer vagnen se ut i beige. Till dig skrutten, allt för att du ska må bra.

Bild från pingpong-online.de

Inga kommentarer: