fredag 26 februari 2010

Fredag och 4+

Då var det töväder och ca 4+ ute. Ganska så skönt om jag får säga det. Gick åtminstone inte lika sakta till jobbet i morse då det inte var lika halt som det varit de senaste veckorna.

Vilken trevlig kväll vi hade igår på Restaurang Kungsholmen och vilken supermat.
Rekommenderar stället varmt. Vår servitör var kanontrevlig och kunnig utan att vara "för mycket".
Vi började med varsin drink innan maten och jag fick in en alkoholfri Rasberry & Co som var såå god. Särskilt när man som jag är galen i hallon.. =)
Jag skippade förrätt och tog lammkotletter Indian spice market som det var bra styrka i. Till det serverade raita och pommes frites. Som efterätt bidde det citrontartlette Key West med tadaaaaaaa, hallonsås. Såååå fantastiskt gott.
Var bara tvungen att ta en bild på Ulrikas vietnamesiska biffsallad, den stora varianten. Kjetil tog den lilla som förrätt och bara den var enorm.
Verkade som vi alla vara riktigt nöjda med maten och kvällen och när D-man hämtade upp mig var jag helt slut i ryggen av att ha suttit så mycket hela dagen.

I morse vaknade jag därför kl 5 av hiskelig kramp i båda vaderna. Skrek rakt ut så stackars D-man blev helt förfärad och trodde det var nåt allvarligare.
Är fortfarande förfärligt stum i båda benen. Måste ta och införskaffa mig stödstrumpor. (How sexy) hihihi
På lunchen har jag införskaffat inflyttningspresent till i morgon kväll , present till D-man som fyller år nästa vecka samt lite annat smått och gott.
Åt lunch med Ulrika på Levinsky´s och väntar nu på att timmarna ska gå så man får ta helg.
Blir en lugn kväll i soffan med benen i högläge.
Skänker en varm kram till Pia i dag då hon slutar sitt jobb (ofrivilligt) och ska ge sig ut i arbetssökandet. Usch. Sååå trist.
Ha en skön & avkopplande kväll.
Thank GOD it´s FRIDAY! =))

Inga kommentarer: