lördag 13 februari 2010

Make up utbildning dag 1

Idag har jag och 9 andra glada tjejer varit på den första av två dagars utbildning i make up med make up artisten Maria W.
Dagens agenda var hur man lägger concealer, foundation, shading, gör snygga ögonbryn och läppar samt färglära och lite andra tips och trix.
Maria är en fantastiskt duktig och go tjej och som vanligt blir det mycket skratt och fniss.
I morgon blir det fokus på ögonen och hur man gör en snygg sotning.
Dagen har verkligen gått superfort och jag ser fram emot morgondagen och fortsättningen. Har lärt mig kanonmycket bara idag. När man har såna här roliga och lärorika dagar gör det inget att man får gå upp tidigt även på helgen. Det är det verkligen värt. =))

Nu är det avkoppling i soffan och snart är det melodifestivalen. Hoppas deltävling 2 blir bättre. Var ju inte speciellt imponerad av förra lördagen så vi får se hur det blir idag.

Är ensam hemma, vilket är så skönt. Har tänt en massa ljus och bara myser.
Ibland behöver man lite tid för sig själv. Ja jag har ju förstås skrutten som gör sig påmind med sina sparkar och puffar så alldeles ensam är jag ju inte.. =)

Inga kommentarer: