söndag 23 februari 2014

Grekisk afton

Igår gick vi till Esperia, "vår egen" grekiska restaurang och firade först och främst thio Stamatis 50 årsdag, men det blev även en avskedsmiddag för svärfar som reser hem till Grekland i morgon.
Han har varit här i 2 månader och det är nog både sorgligt för honom att lämna oss, men skönt att komma hem till sitt. Borta bra, men hemma bäst är ju ett bra talesätt och är nog så för de allra flesta.

Vi åt en massa goda förrätter, musslor, haloumi, grekisk sallad, oliver, friterad bläckfisk m m, till varmrätt valde jag souvlaki på lammentrecote som smälte i munnen och sen avrundades det med en liten bit baklava med glass. Behöver väl inte säga att jag rullade iväg till bilen sen. :)

Det var även första gången på 5 veckor jag gjorde mig ordentligt i ordning, alltså sminkade mig och klädde mig i nåt snyggare än mammamysbyxor och en stor tröja. Ganska trevligt faktiskt. :)

Min älskling!!


Sex dagar kvar till beräknad förlossning. Trodde faktiskt att hon skulle titta ut den här helgen, men hon kanske blir en sån där tjej som sin mamma, som är lite av ett kontrollfreak och gärna är minst 10 minuter före utsatt tid om jag har något möte, tandläkartid e t c. Blir spännande det här. :)

Inga kommentarer: