tisdag 25 februari 2014

Babynest


Har funderat ett tag på ett babynest till vår nya familjemedlem, men tyckt att det varit lite väl dyra, framförallt hos babynest.se (som säger sig vara det svenska orginalet) där kostar de 849 kr och ser rätt tråkiga ut i enfärgade tyger.
Ett babynest är som en liten säng som skapar en känsla av trygghet för barnet och är lämpligt att ha mellan sig i sängen, i soffan, på golvet eller i spjälsängen.  

Surfat runt en del och hittade av en slump en sida på Facebook, Sannas Babynest som syr upp egna babynest i massa fina tyger och färger.
Jag har beställt en grått nest med moln och prickar då jag vill att vår lilla prinsessa ska känna sig som i himlen (och så passar den fint i vår gråa soffan där jag förmodligen kommer spendera min första tid med knytet ) :)

Pris för det här nestet blev 450 kr + en frakt på 60 kr. Tycker jag var en väldigt bra pris!
Så nu väntar jag med spänning på paketet.

Bild lånad från Sannas sida på Facebook, "Sannas Babynest"

Inga kommentarer: