måndag 10 februari 2014

Å så gick det några dagar till


Helgen går ju alltid superfort, men vi har iallafall fått klart det mesta i förrådet.
Lite småfix kvar och in med en matta, fick slänga den förra för den var så ful och skitig så det var inte ens värt att tvätta den.
Nu har vi mer plats för att hänga saker och smarta korgar där vi kan ha ordning och reda så man inte slår ihjäl oss när man ska in och hämta något.
Dock tycker både jag & D-man att förrådet blev väldigt fullt, då har vi ändå slängt en massa i återvinningen.
Hur man än gör så har man en massa "bra ha" grejer.

I lördags var jag en sväng till Bromma Blocks och köpte bl a ett par amningsbh:ar. Väskan är nu så gott som klar och födelseplanen skriven. Känns enormt skönt!!
Frågade D-man igår om han är nervös över förlossningen och fick svaret, nää inte speciellt. Du är stark och fixar det här. Känns ju skönt att bara en är nervös.
Fast egentligen är jag inte nervös heller, tänker mest på hur snabbt det kan gå den här gången och hoppas man har koll och fixar lustgasen och allt det där. D-mans stöd är solklar så där behöver jag inte fundera på nåt. Förra gången sa ju t o m förlossningspersonalen, att vilken bra team ni är. :)

19 dagar kvar, heeelt galet. Undrar så om det blir tidigare eller om jag går över tiden.
Det är bara att ta en dag i taget, den här veckan har jag lite roligheter inbokade, i morgon ska Pia och jag träffas, på torsdag är det ett besök hos Marlene för en ryggmassage, på fredag nya naglar och till helgen träff med Louise beroende på hur deras sjukstuga ser ut.

Förrådet börjar bli klart

Bebis, du kan komma nu, eller vänta en vecka är du snäll... :)



Inga kommentarer: