söndag 26 februari 2012

Två makalöst intressanta dagar..


Har ägnat helgen åt en 2-dagars kurs på Axelsons. Ekologisk ansiktsbehandling av och med Lena Losciale. Lena är bl a samtalsterapeut i psykosyntes, aromaterapeut, hudterapeut och örtterapeut.
Hon är grundare och huvudlärare i Ekolgisk hudvårsterapi på Axelsons Gymnastiska Institut.
En otroligt fascinerande kvinna med såå mycket kunskap och en stor dos humor.

Helt fantastiskt roligt, inspirerande och lärorikt och jag har fått mig en riktig tankeställare om vad man donar med en massa burkar och flaskor i badrummet som man inte har vet ett skit om vad de innehåller.

Vi fick lära oss olika hudtyper, enkla grundrecept på krämer man kan göra av det man har i skafferiet samt en underbar ansiktsbehandling med skön massage.
Arbetade med en supertrevlig kvinna från Strömstad. Världen är så liten. Vem vet vi kanske ses i sommar. :)


Vill du läsa mer om kursen klicka här

Vill du läsa mer om Lena klicka här

2 kommentarer:

Litenkram sa...

Vad roligt det låter! Tror att en sån inriktning på yrke skulle passa dig som handen i handsken. Fick du mersmak? Har en bok som är intressant som heter Lisens örtspa, den kan jag rekomendera om du vill testa andra "egna" recept . Kram!

LIVING LIKE A GREEKSON sa...

Ja jag fick verkligen mersmak. :)
Sååå kul!!
Tack, den måste jag spana in.

Kramar