onsdag 22 februari 2012

Allt man ska fixa..

Tänk vilken utveckling vi har haft de sista 20 åren men internet och mobiltelefoner.
Från att ha arbetat i butik i tio år,( fick jobb på en gång när jag gick ut gymnasiet) visste jag inte så mycket om internet och mail. Sen började jag som receptionist och kastades in i en ny värld  där mailen var ett viktigt arbetsredskap.
Idag vet jag inte hur man klarade sig förr utan internet och mail och mobiltelefoner. Visst, jag som är född på 70-talet visste ju inget annat innan denna "boom" landade med en kraschlandning men guuud så det underlättar det dagliga arbetet.
Det mesta kan man ju fixa via datorn nuförtiden och det är så himla smidigt.
Dock tar det över ibland och man glömmer av att ringa och vara social den "gamla" telefonvägen. Jag har blivit enormt dålig på det. Visst har jag småbarn och kanske inte riktigt samma tid, men jag glömmer liksom bara av det.





Inga kommentarer: