onsdag 29 februari 2012

Spring in the air...

Vilken härlig dag. Hela jag skriker efter vår. Var såå skönt ute i dag, men skitigt. Lilla A var så smutsig när jag hämtade honom på dagis idag så ibland undrar jag va de hittar för pölar att leka i egentligen.
Fast det är skönt att de kan vara ute igen och få luft och springa av sig.
Längtar så efter vår och varmare väder. Behöver dessutom en vårjacka, måste börja spana lite så kanske man kan hitta nåt i helgen, vet på ett ungefär vad jag är ute efter, sen får vi se om det finns det jag vill ha. Det är inte alltid så... :)

Har ett uppsving på jobbet just nu, tänk att något som var så trist för några månader sen känns nytt och spännande igen. Hade ju ett bra utvecklingssamtal och kommer få lära mig en hel del nytt så det ska bli en spännade vår. Hela vår avdelning börjar på nåt sätt om igen, med nya tag vilket känns kanon. Självklart är det trist att vi blivit av med två kollegor, men samtidigt är det bra, att man får lite nya rutiner och synvinklar.
Det är så himla lätt att fastna i allt det gamla och inte se nya möjligheter.

I morgon blir det morgonbesök hos BVC, sen hämta yaya som kommer vara hemma hos oss med Alexios, hon får äntligen sin lägenhet omtapetserad och fixad så det ser väl ut som en byggarbetsplats hos henne så då är det bättre att de är här och härjar.

Är sugen på att läsa någon bra bok också. Har ni några tips?

1 kommentar:

Litenkram sa...

Ja våren är välkommen:)

Läs" Nästan en vanlig man" , kunde inte sluta läsa!!