torsdag 9 februari 2012

Samtal...

Ringde mamma ikväll och det är nu tredje gången som jag verkligen hör att hon verkar må bättre.
Hon är mycket gladare och har lättare för att prata toch har varit intresserad av mig, det har inte hänt på många många år utan allt har handlat om henne.
Hon går hos vårdcentralen och kollar sitt blodtryck som inte är på topp och i nästa vecka ska hon på kontroll på sjukhuset för koll av pacemakern.
Jag frågade om hon känner sig lika trött och det gör hon inte, så något litet kanske redan har hänt, men det tar så klart tid innan kroppen anpassar sig.
I nästa vecka ska vi ses, ska hjälpa henne och handla så hon slipper släppa tungt på bussen.

Inte trodde jag väl det här för något år sedan..trodde inte att jag skulle få ha en normalt samtal med mamma något mer.
Men så är livet, det svänger och man vet aldrig vad som kan hända från en dag till en annan.
Jag är iallafall oerhört glad över att vi har fått kontakt igen och att hon är delaktig, att jag inte känner att jag tränger mig på eller tjatar fram saker.
En dag i taget får man ta så kan nog det här bli bra.

3 kommentarer:

Litenkram sa...

Härligt att höra! Roligt både för henne och dig men också för Alexios att få sin mormor tillbaka. Du har haft ett enormt tålamod och det har uppenbarligen gett utdelning, ibland måste man tydligen gå igenom 100år av skit för att få 1 minut av glädje tillsammans men dem minuten är värd allt allt allt. Ta hand om varandra nu! Puss!

Anonym sa...

Å vad jag blir glad för din skull! Kram E

LIVING LIKE A GREEKSON sa...

Ja, mycket tårar,skrik och "elände" har det varit, många ggr som jag bara velat ställa mig och skrika rätt ut av frustation.
Som sagt, en dag i taget så får vi se vad det blir, känns iallafall kanon att vi hittills har en ganska så fungerande relation igen. :)
KRAM på till ER!!