lördag 15 maj 2010

Vilken lördag

Himlen är blå blå blå och solen lyser så gött. Sitter på balkongen och njuter av värmen.
Har börjat använda mixern igen till alla goda smoothies. Det ju är såå gott.
Fullkomligt älskar vår balkong, tror det kommer bli mååånga härliga stunder här framöver.

I går gjorde vi världens kap på K-Rauta. Vi har haft en litet runt bord med glasskiva och vi har pratat om att det skulle vara bra med ett större, gärna fyrkantigt. Men det har inte gått att få tag på någonstans, bord finns ju, men det är ju så satans dyra.
Därför blev vi så glada när vi går ut i trädgårdsdelen på K-Rauta och får syn på ett visningsex med 2 stolar, bord och parasoll för halva priset av 1495 kr. Som hittat.
Köpte även fina dynor på Jysk som gjorde pricken över "i-et".
Nu är det bara några rosa Mårbacka pelargoner jag skulle vilja ha oxå sen är det färdigt.
D-man ska på måndag ringa till markisgubben och beställa en markis, tydligen var det ett bra erbjudande nu så det gäller att slå till. Vi har ju inget tak över vår balkong så det kan bli himla bra med markis och speciellt om det blir varma dagar, tills dess får vi använda parasollet. =))
Han har även målat första omgången med färg i hallen, äntligen börjar det hända grejer.

Är lite rastlös idag, känner att jag bara går och väntar, samtidigt som jag vill att förlossningen ska starta ("så jag blir av med den") vill jag samtidigt få några dagar till av vila.
Det har varit en fantastiskt skön vecka och det vore ju roligt att få besöka min barnmorska på onsdag som det är planerat, så skrutten kanske kan hålla sig inne ett tag till. =))

Lite balkongbilder, ett av våra 2 fina olivträd syns bakom stolen

Fina dynor för billing peng på Jysk


Inga kommentarer: