tisdag 18 maj 2010

Bland hägg och syren


Det doftar underbart nedanför vår balkong, häggen är i full blom och och syrenträden är på g oxå.
Har druckit morgonkaffe ute och pratat med svärmor, har fått en massa "bra tips" om hur bebisen ska skötas. Lyssnar på allt, men försöker sortera bort hälften också. Självklart är man glad för alla tips, men det kan bli lite mycket ibland och att andra vet bäst. =))
Jag tror att med lite sunt förnuft ska även vi klara av det här.. hihi
Igår träffade jag Mala över en lunch på Lenas café. Åt en god räksallad och njöt i solen.
Tog sen en promenad hem som kändes som en evighet där jag vankade fram (i själva verket tar det nog inte ens 10 min)

Pratade även med Ewa och Pia igår som är nyfikna på hur det går och ville ringa innan den stora händelsen sker. =))

Idag ska jag bara ta det lugnt och koppla av, är trött och väldans stum i benen. Moler lite i magen oxå så man vet ju aldrig vad som händer, bäst att vila så mycket det går.
Får se om jag kan ta mig till Kista Centrum i morrn och besöka barnmorskan och sen ta en lunch med Ulrikorna.
Här är bild på skötbordet som jag hämtade från Diana i söndags. Blev superbra. Tack snälla!!

Efter lite fix och trix blev skötbordet som nytt =))

Å så en bild på....en stor tjoooockis

Här ser man oxå den nya färgen på våra hallväggar. Lite åt det grålila nästan.


1 kommentar:

Anonym sa...

Härliga kulan!! Tycker som du att ägget kan kläckas nu så man får veta vem som bor därinne :-) Kram och lycka till nu!! Jag håller tummar och tår!