fredag 7 maj 2010

Fredag och sista dan

Så var det äntligen fredag och min "sista" dag på jobbet, sen blir det mammaledighet för hela slanten.
Känns så sjukt konstigt, men samtidigt sååå skönt.
Hoppas jag får vila lite innan skrutten vill ut bara. =)
Börjar kännas i kroppen på nåt vis att den förbereder sig för detta mirakel som snart ska ske.
Känns även så otroligt att det bara är 14 dagar kvar tills jag är beräknad. Man har gått här med magen så länge och tyckt att det legat så långt fram i tiden. Har försökt att inte tänka så mycket på det, men nu börjar jag känna mig nervös, lite illamående, förväntansfull, pirrig, ja en massa olika tankar och känslor rusar runt.
Lite exposed och naken som Maria Montazami säkert skulle säga... hihi

I natt fick jag sova väldigt bra, vilket jag tackar för då denna vecka har varit lite upp och ner med det annars. I morrn är det kick off med jobbet, men jag avbokar det, måste ta det lugnt och vila nu känner jag. Fast man så gärna vill vara med på roliga saker måste man ibland säga nej.

På fm idag ska jag till min barnmorska Elham för kontroll. Hoppas alla prover är lika bra som tidigare och att vår skrutt börjar bli färdig nu. Vi ska även gå igenom förlossningsplanen och lite annat. Sen är det bara 1 besök kvar, ja eventuellt 2 då om han nu inte kommer runt den 21:e. Då får jag snällt traska tillbaka den 25:e.
Hoppas hoppas att det INTE blir så. =))

Inga kommentarer: