måndag 10 maj 2010

Väntan

I dag var det den första dagen av vila och väntan på förlossning.
Vaknade som vanligt och D-man fick nästan säga åt mig att ligga kvar i sängen. Kändes konstigt, nästan som att skolka. =)
Somnade dock om och vaknade vid 9-tiden, så skönt.
Har tagit det lugnt på fm, åt frukost och pratade lite med svärmor.

Vid kl 14 tog jag bussen mot posten i Bromma och hämtade ut mitt Mary Kay paket och åkte sen vidare till jobbet där jag lämnade en påse till Ulrika. Festen i lördags hade tydligen varit kul, men lite folk hade kommit även om det varit 130 personer som anmält sig men vissa hörde inte ens av sig och avbokade. Dåligt!

D-man och jag for sen till Danderyd Sjukhus för att lyssna på del 2 av föräldraföreläsningen av Ankie Turner. Två toppen föreläsningar har det varit med mycket matnyttig information.
Visst känns det fortfarande lite läskigt inför själva födandet, men hon avdramatiserade allt lite och gjorde det till en föreläsning med mycket skratt.
Även fast jag inte jobbat idag är jag ändå supertrött och seg. Känns verkligen som kroppen går på sparlåga. I morgon ska jag bara vila. Skööönt. =))

Inga kommentarer: