torsdag 20 maj 2010

Man ska aldrig sluta förvånas

Fick sms från brorsan igår. Farmor Doris hade ringt dem och varit sååå orolig för att jag inte svarat. Ligger hon på BB?.. Nja sa brorsan, det vet jag inte, men hon är säkert ute på nåt.
Tydligen hade hon även ringt till mamma som sagt att vi inte har någon kontakt för det vill inte jag ha. Jag blev så j..la förbannad och som den människa jag är måste jag ofta ta tag i problemet på en gång så jag ringde upp.
Jag frågade vad i helvete hon håller på med. Ja du har ju sagt att du inte vill veta av mig kläcker hon ur sig då.
Då blev jag ännu argare och sa att så har jag inte sagt, jag har sagt att jag inte orkar ha kontakt pga av ett visst PROBLEM och att hon borde komma ihåg vad det problemet är. DET gjorde hon inte. Fortfarande total självförnekelse. Jag dundrade på och sa att nu får hon banne mig skärpa till sig.
Då tog hon ännu en gång upp att, ja men du har ju sagt att du inte vill träffa mig och att jag har stökigt och inte städat och bla bla bla.
Ja det var sanningen jag sa förra sommaren, men så vitt jag minns så ringde jag dig den 27:e september och berättade att jag var gravid och då var det inga som helst hard feelings.
Sa också att jag väntat ut henne för hon har de senaste åren inte ens bemötat sig att ringa och tala om när hon åker eller kommer hem från bl a Koster, dessutom svarar hon knappt i mobilen eller ringer tillbaka när man söker henne.
Jag undrade vad som ger henne rätt till att göra precis som hon vill och sen lägga skiten på sina barn?!! Det kunde hon inte svara på, i vanlig ordning.
Jag undrade oxå om hon är osams med brorsan, nää svarar hon då. Men vad konstigt sa jag. Han sa ju tydligt ifrån förra sommaren när du ringde och var berusad och gratulerade på hans födelsedag att du inte behöver ringa när du är full. Det hade hon oxå förträngt. Men hur kommer det sig då att du inte ringer honom om du nu inte har något otalt med honom? Total tystnad.

Jag undrade oxå hur hon kan tala om för farmor av jag inte vill ha någon kontakt med henne när hon avböjt ALL form av samröre med farmor för över 25 år sen. Att hon har nummerpresentatör och borde se vems nummer det är. Det kunde hon heller inte svara på..

Sen helt plötsligt tar hon upp att hon minsann varit ett stöd för mig när pappa gick bort. Vaddå för jävla stöd undrade jag, Jo att jag fått en kurs betalad och bla bla bla.
Jag frågade vad detta har med saken att göra och ska du ge mig någon form av dåligt samvete för nåt som jag inte har gjort.
Jag har aldrig krävt något av dem och det sa jag och att de senaste 15 åren har jag försökt och försökt att stötta henne, men fått absolut nada tillbaka för hon vill ju inte ens prata om sina problem.

Hon försökte styra om samtalet till hur jag mår och då undrade jag varför hon vill veta det. Ja men jag bryr ju mig om dig. Jasså sa jag, på vilket sätt då, du har ju väntat att jag ska ta första steget vilket jag oxå fått göra för att du är en jävla fegis som inte vågar ta tag i saker och ting.
Hon vill veta när bebisen kommer, om vi visste könet, träffa bebisen osv. Jag sa att just nu vet jag faktiskt inte hur jag känner inför det med tanke på att hon inte ens berättat för folk att jag är gravid och sen ska JAG var den som viker mig och ska acceptera hennes problem.
Jag går inte med på det.

Efter ett 45 min samtal där det var som att prata med en vägg undrar jag verkligen hur fortsättningen av detta ska bli. Att en människa kan vara så förbannat jävla dum och komma med de mest idiotiska svar är för mig en gåta, och då VET jag sedan länge att alkoholen är boven, men det är ändå så jäkla ofattbart.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh gums! Be strong!! Kraaam E