torsdag 5 januari 2012

Ett tag sen..

Var ett tag sen sist. Veckan mellan jul och nyår tog jag bloggledigt. Men nu är det nytt år och dags att ta nya tag.
Vår jul och nyår var lugn och skön, har inte haft någon direkt julkänsla i år och tycker faktiskt att det är riktigt skönt att den är över och att vi nu är på rätt sida av året, då ljuset så sakta kommer tillbaka och livet känns lättare att leva.
I morgon åker alla tomtar och annat juligt in i sina kartonger igen, varje år, lagom till min födelsedag får det vara nog, då vill jag in med massor av fräscha krispiga tulpaner som bara skriker vååååår.

Har haft en tuff vecka på jobbet, årsbokslutet närmar sig och alla är rätt så speedade och vill ha klart allt och jag får snällt sitta och "vänta" på att kunna göra det sista rycket som blir på måndag.
Tänk att jag redan hunnit jobba 5 månader och är redan trött på det.. *fniss*
Blir det inget nytt jobb så blir det att planera en nytt litet liv inom den närmsta tiden.
Börjar faktist känna ett litet sug efter en bebis till, trodde jag väl aldrig att man skulle känna så här snart, precis lagom till att man börjar få sova och tillvaron fungerar någorlunda. Kroppen är en bra konstig filur. :)

Alexios bubblar för fullt nu och har en massa "andra" ord för saker och ting. Han sjunger eller gurglar snarare fram något som tydligen ska betyda glass, för han blir helt till sig av lycka när han får en isglass.
Han har även ett härligt litet temprament och slänger sig på golvet när man säger nej, sen eller vänta.
Då skriker han och surar en stund för att sen fortsätta precis som vanligt.
Känner igen mig, när jag var liten och som mamma många ggr berättat kunde jag blir rasande och skrika, springa in på mitt rum för att sen, 5 min senare komma ut och fråga mamma...Vad blir det för mat? som om ingenting hänt. Hahaha
D-man har varit pappaledig den här veckan och i morse fick jag den här bilden på prinsen.
En poppis sysselsättning, att försöka komma i en låda...


Inga kommentarer: