fredag 13 januari 2012

Ett år äldre och en riktigt jobbig vecka...

I måndags fyllde jag år och firade den dagen med att jobba till kl 20. Hurra hurra för lilla mig. Men så är det när man har årsbokslut och allt ska vara klart. Hade kunnat vara hemma tidigare, men det finns alltid folk som inte gör det man ber dem om så vi satt över i onödan och fick fortsätta på tisdagen istället.

Lite firad blev jag iallafall av kollegorna och några fina kort i brevlådan och sms och hälsningar på fejjan dök upp. Tack alla!
Det kom även ett litet paket ifrån Ewa ett nytt Pukka te, jag älskar ju deras teér så det ska bli spännande att se hur detta är. Tack söta du!

Annars har det varit en rätt tuff vecka, toppad med en dunderförkylning, hade knappt någon röst i fredags, som grädde på moset har vår galning till chef kommit med spydiga kommentarer om det mesta. Blir så ofantligt trött, hur tråkigt liv måtte inte denna människa ha som låter sin bitterhet gå ut över andra.
Och "offret" för hennes sura uppstötningar är jag.
Därför har det varit extra skönt att varit föräldraledig idag, är för övrigt väldigt glad över att jag ska fortsätta vara det på fredagar så man får lite andrum från den här surtanten.
Alexios har varit hos farmor och jag åkte till Stinsen och köpte 3 st bh:ar på Change. Var så skönt att strosa runt i affärerna i lugn och ro. Var inne en lång stund på Panduro och fick mig en massa inspiration. 

Tidigt i morgon bitti drar D-man till USA och blir borta en vecka. Hoppas han hittar nåt kul i födelsedagspresent till mig och hoppas veckan går fort så han snart är hemma igen.

Nu ska jag fortsätta fila på min CV.

Ha en fin kväll!


 
 
Nytt Pukka te i sin söta förpackningar. Såna här enkla saker blir jag så glad över.

Ett te som ger styrka och balans med den delikata blandningen av ros, vanilj och shatavari (indisk sparris). Ett lätt fruktigt delikat sötat te med vanilj. Teet består av en balanserad blandning av örter och blommor som sedan länge är känt för att stärka kvinnans organ och hälsa.


Inga kommentarer: