lördag 1 oktober 2011

Ärligt talat...

vet jag inte var dagarna tar vägen?!
Vad gjorde man innan man hade barn egentligen??
Nu är det lämning på dagis, jobba några timmar, hämtning på dagis, hem och fixa mat, pyssla med Alexios, få honom och sova, få lite kväll själv och sen sova och så börjar det om igen.. :)

Vilken otroligt varm höst vi har, kalasväder, varmt och skönt. Idag svettades jag på min och Alexios promenad till lekparken och då hade jag ändå inte klätt på mig alltför mycket. Puuuh.

D-man har fixat i sovrummet idag, nu ska det grundmålas och sen läggas golv. I mitten av oktober kommer de och monterar upp hela vår nya garderob. Som jag längtar!!! Få ordning och reda och ett snyggt mysigt sovrum längtar jag enormt efter.

Måste berätta om gårdagen oxå. Hade en heldag för mig själv.D-man lämnade av Alexios hos yaya, jag kunde dricka kaffe och läsa min Hem & Antik tidning helt för mig själv.
Packade väskan och åkte sen in till stan, till "The Studio" på Kungsgatan.
Kika in här om ni vill läsa mer;  www.thestudio.se
Där fick jag ett "nytt" ansikte och blev snygg i håret. Sen togs det bilder i en faslig fart i alla min tre uppsättningar kläder.  Fotografen var supertrevlig och det var riktigt riktigt kul.
Köpte en drös bilder, lite dyrt kanske, men en sån här sak gör man nog bara en gång och ska de lika gärna slänga dem kan man ju betala för dem så är det mina helt och hållet. Många blev jag väldigt nöjd med så det var en kul upplevelse att få göra.

Efteråt gick jag och tog en kaffe och världens godaste kanelknut på Coffehouse by George på Regeringsgatan. Kikade in på Bruka som har så mycket fina saker och där såg jag en höggravid Magda Graf med sin käresta som shoppade loss.
Tog mig även tur på NK och bara njöt över att få strosa omkring och shoppa med ögonen. :)
Sen passade jag på och åkte hem med D-man som jobbat i stan förra veckan. Vi for hem till yaya och hämtade hem en trött med glad liten Alexios. Yaya var helt slut, men lika glad hon. hihihi

Avslutar med några bilder på "the model" och en känd refräng... :))

Ladies with an attitude
Fellows that were in the mood
Don't just stand there, let's get to it
Strike a pose, there's nothing to it.....     






1 kommentar:

Litenkram sa...

Men vilka bilder! Visst var det kul?! Kände mig riktigt bortskämd och jättefin. Kul med svartvita bilder också, fick inte jag:(

Kul att renoveringen är igång, jobbigt under tiden men kul när det är klart!

Kram!