tisdag 18 oktober 2011

Föräldramöte...

Ikväll var man iväg på sitt allra första föräldramöte. Det var en upplevelse må jag säga.
Från att föräldrar är tysta i en timme utbryter värsta bombardemanget av frågor till den biträdande förskolechefen som jag fick känslan av INGEN gillar.
Det visar sig att förskolan fått ganska dåligt i den undersökning som sists genomfördes och många föräldrar ville så klart veta vad ledningen ska göra för att förbättra detta.
Tyvärr fick inte jag heller något som helst förtroende för henne, hon pladdrade en massa och sa samtidigt emot sig själv och när flera av oss ställde motfrågor kunde eller ville hon inte svara utan bemötte varje fråga med en ilsken och upprörd ton vilket gjorde folk ännu mer upprörda.

Jag hoppade iallafall på tåget och är nu med i föräldrarådet, kan väl vara bra när man är "ny" och hålla lite koll på vad som händer. Speciellt när detta första möte blev ganska så olustigt. Gick därifrån med en dålig smak i munnen om man säger så. Trist!
Det förstår väl jag, att allt inte är guld och gröna skogar, förskolefröknarna är toppen och gör ett superjobb, men som vanligt är det de i toppen som bara vill gå omkring och glassa och inte vill/kan förstå hur saker och ting fungerar i det verkliga livet, utan bara håller sig till det som står i läroplanen.

Nu är det dags att nanna, i morgon blir det en lång dag. Vi ska ha ekonomiseminarium på eftermiddagen som avslutas med middag. Najs!





Inga kommentarer: