söndag 9 oktober 2011

God mat hela helgen..

Den här helgen har jag lyckats gå bort och få smarrig middag båda fredag och lördag. I fredags var det hemma hos Ulrika, min arbetskollega, resten av ekonomigänget var också med, vi har lite av en "halv åtta" grej, och min tur blir väl förmodligen till våren som det verkar nu. Bra, då har jag tid på mig att hitta på en bra meny. Efter en god drink fick vi asiastisk mat, först en vegetarisk soppa med riktig sting i, supergott och varmrätt en fiskgryta och ris, även den här med riv i. Mycket bra för min envisa förkylning. Middagen avslutades med limepannakotta med hallon. Vi drack drinkar och gott vin och skrattade så tårna trillade när Ulrika visade kort när hon var "ung". Hur såg man ut??!! hahaha Det var väldigt mycket Greklandsresor och det genomgående där var....tadaaaaa en svart magväska. Tror nästan jag ska försöka hitta en som hon kan få nu när hon snart fyller år.. hehe Igår var jag hembjuden till Louise och Janne, de har flyttat till en större lägenhet som var jättefin. Här fick vi champange och snittar till förrätt. Jag är ingen champange tjej egentligen, men det var mycket bra till dessa små godbitar vi bjöds på med avokado och räkor, färskost, rökt ren m m. Mumma! Sen blev det en "pastalåda" som var underbar, lilla Sofia, deras tjej åt pasta tills det nästan trillade ur öronen och jag var inte sämre jag. Till det, GOTT rött vin! Ja alltså inte till Sofia utan oss andra. ;) Som kronan på verket avslutades middagen med kladdkaka och lättvispad grädde. Magiskt! Hade en supertrevlig kväll, tack! Det var så kul att träffa Louises man och få ett ansikte på honom, nästa gång får ni komma till oss. :)) Idag har jag varit rätt seg, kanske inte så konstig när man ätit för ett helt regemente, men lyckats ta mig ut och handla och fixat lite hemma. Snart ska vi iväg och hämta hem Alexios från sin gudmor. Å sen ja, då är det dags att förbereda sig för en ny vecka. D-man kommer vara i Jönköpig måndag till torsdag så det blir att dra hela barnlasset själv i några dagar. På fredag blir det besök på Underbara Barn mässan i Älvsjö. Cia och jag har planerat att gå dit, utan barn. Det var så himla trevligt förra året så det ser jag fram emot. Idag är det höst ute. Kallt och ruggigt, men då får man tända massor av ljus och mysa i soffan utan att få dåligt samvete över att man inte är ute, så ha en skön söndagskväll.

Inga kommentarer: