söndag 30 oktober 2011

Besök & trevligt kalas

Veckan avslutades på ett mycket bra sätt tycker jag.
I fredags fick Alexios och jag besök av fina Ewa från bästkusten. Har inte setts och hörts på evigheter, ja mer än på fejjan då. :) Vi fikade och hann nog med att prata igenom det mesta iallafall.
Alexios var i sitt esse och showade runt. Väldans kul med en ny person man kan impa på... ;)
Han fick en jättesöt pysselbok och jag fina vita tulpaner.
Tack snälla för mysigt besök. Hoppas du hittade nån kul shopping på stan sen.

I går åkte jag till goa Marléne i Upplands Väsby och var med på hennes 50-års kalas. Hon hade öppet hus på dagen och bjöd på smarriga smörgås, choklad och princesstårtor. En massa mousserade vin gick ner hos alla och det bjöds på mycket skratt och några tårar, när Marléne öppna alla fina presenter och läste alla texter hon fick.
Hon hade skrivit i  sin inbjudan, en önskan, att få några rader från oss om själva, om henne och vad vi ville ge henne för "visdomsord" i hennes fortsatta liv.
Det var så kul, för alla hade verkligen tagit henne på orden och skrivit så fina saker så det var nog inte bara hon själv som blev rörd och berörd. :)
Vi avslutade kvällen på The Olive House i Upplands Väsby där vi fick en trerättersmeny och sen dansade vi lite i baren brevid.
En supertrevlig dag och kväll.
Tack Marléne för att vi fick vara med!!

En fantastisk söt liten pysselbok fick Alexios, nästan så jag vill ha en själv... ;)

Inga kommentarer: