söndag 8 september 2013

Söndagsfeeling

Härlig söndag med fantastiskt väder, brittsommar kallas det väl va?
Sov så länge så när jag vaknade hade jag tokont i ryggen, åh vad jag längtar till våra nya sängar!!
Kikade lite på nyhetsmorgon och på Edda Magdason som gestaltar Monica Zetterlund i filmen Monica Z. Vilken tolkning, helt fantastisk. Måste gå och se filmen,  någon som vill hänga på?
Efter lite vanligt hemmaplock åkte vi och hämtade Alexios och passade på att grilla när vädret var så skönt.
Nu är kläder framtagna och nerpackade för en massa förskolebus, jag vet på ett ungefär vad jag själv ska ha på mig och handväskan är packad med passerkort och annat nödvändigt. Planering planering planering. Vad skulle jag va utan min planering för allt? Kanske lite mer spontan kan tänka,  men jag trivs med min planering och listor och kom ihåg lappar för allt möjligt.  :)
Därför är appar perfekta för planerare och kontrollfreak som mig, som gravidappen från Babygruppen som hjälper mig att hålla reda på veckorna. Igår tyckte jag att jag kände svaga rörelser i magen, men tänkte sen att nää det är för tidigt.  Idag kom info inför vecka 16 som jag går in i och se som omföderska kan man känna rörelser tidigare än förstföderska. Så coolt, ibland ska man helt enkelt lita på sin intuition.  :)
Till sist bild på de nya ljusstakarna från Mio och på blomman, hjärta på snöre som växer så det knakar. Jösses vad den trivs.


Inga kommentarer: