tisdag 10 september 2013

En bättre dag

En mycket bättre dag blev det idag. Gårdagen började väl rätt ok, men efter min blutsaft gick det åt skogen.  Stod och borstade tänderna när jag fick världens hjärtklappning och det svartnade för ögonen. Tänkte, att jag nog kan ta mig till soffan och vila en stund, men hann bara ut genom dörren när jag fick stödja mig mot väggen. Mådde urkass och tänkte jag får gå tillbaka och sätta mig och vila på toaletten istället. Vände på mig och pang, där dråsade jag i golvet. Som tur var hamnade jag på sidan, så nu ömmar det rejält nedanför höften.
Blev rejält uppskrämd och så klart är min barnmorska ledig på måndagar, men lyckades få tag på en kollega till henne som lugnade ner mig. Hon menade på att bebis är så skyddad inne i magen och det är om moderkakan skulle lossna och man får en blödning man måste åka in.
Stannade hemma igår och låg mest i soffan och glodde på tv. Till råga på allt en huvudvärk "from hell", men det kanske blev nån reaktion i kroppen. Lyckades slumra en stund på em och sov jättebra i natt så idag har jag mått bra och kunnat jobba.

Var faktiskt helt ok att gå tillbaka till jobbet efter min långa semester, även om jag inte är överförtjust i uppdraget. Men kul att träffa kollegor och få tillbaka lite rutiner.

Ikväll kom äntligen mitt House of Lola paket. Jag sparkar igång sent, men det blev så denna säsong. I morgon ska jag packa upp godbitarna. Längtar!!

Inga kommentarer: