lördag 3 december 2011

Julmys trots spöregn

Var till Blomsterlandet igår och köpte amaryllisar (som är ett måste på julen tycker jag) och hyacinter.
Hittade även dessa söta krukor, med julbockar. Hmm låter suspekt.. :)
Tycker det blev lite julmys över det hela, fast det spöregnar ute.
Nu väntar vi på att rummet fylls av hyacintdoft, dessa är av den svagare sorten. Jag brukar nysa av dem och jag vet inte hur Alexios blir av dem så vi testar lite milt sådär.

Idag har vi hjälpt yaya och städa och fixa lite, som tack fick vi god lunch och sen åkte vi iväg och letade gardinstänger och gardiner till sovrummet.
Kan någon förklara för mig varför man tar in gardinstänger, men knappt några tillbehör, som knoppar med förklaringen att vi är en sån liten butik så vi får inte plats. Konstigt tycker jag, så vi fick åka till en annan Hemtex där vi fann vad vi tror blir bra.

I  natt hoppas jag att vi alla får sova. I natt vaknade Alexios kl 1 för att somna om typ 3.30. Mellan detta var det gallskrik och nej nej nej till precis allt. Man har ju sånt himla bra tålamod den tiden på dygnet. NOT!!

Nu, filmtajm. Igår såg vi 11.11.11. Den var sååå dålig. Det brukar vanligtvis vara jag som somnar av tristess, när det är dåliga filmer, men här lyckades jag ta mig igenom hela den i tron att den skulle bli bättre, men icke!!

Hyacinter i söt kruka, ljusstake från Åhléns inköpt för hundra år sen, men jag gillar den så mycket och pepparkaksljus som doftar underbart. Julmys i vårt hus!
So long friends!


1 kommentar:

Anonym sa...

ljusstaken är verkligen ungefär hundra år gammal. Men den är FIN!

Hoppas vi hinner ses innan jul!

Kramar Pia