fredag 16 december 2011

Helg..

Fredagskväll, igen. D-man har kommit hem efter en vecka i Jönköping. Sköönt!
I morse vaknade vi 6.47 och fick ganska så tokbråttom, men jag lyckades iallafall vara på jobbet i tid och då hade både jag och Alexios rätt kläder på oss. *fniss*
Det är såna här mornar som man tackar gud för att allt går smidigt och att man inte behöver stå och skrapa fram en isig kall bil till råga på allt.

Varit en rätt seg dag på jobbet, är ju vanligtvis föräldraledig på fredagar, men bytte med onsdagen då IKEA pryttlarna dök upp.
Förmodligen är det väl segt för att jag inte tycker det är kul längre. Känner lixom ingen glädje över arbetet. Visst har jag en massa goa arbetskamrater vilket är räddningen, men det är ju inte allt. Vill ju att det ska kännas kul och stimulerande och inte att ens chef "förstör" för en. *suck*
Har skickat iväg några ansökningar till olika jobb så får vi se vad som händer.

För en stund sen monterade vi ihop Alexios nya säng. Kommer bli  så kalasbra i hans rum. Och i morrn monterar vi upp våran. Det ska även städas och bakas för på eftermiddagen kommer brorsan med familj på fika.
Och på söndag kommer Louise med familj på fika.
Tror det här blir en superduper mysig helg med massor av fika vilket passar mig ypperligt då jag känner mig ungefär så här....

1 kommentar:

Litenkram sa...

Mysigt med fikor, de hjälper mot det mesta;)