tisdag 27 oktober 2009

Så var äntligen flytten gjord

Vilken lycka, äntligen är vi fått vår nya lägenhet.
I fredags träffade vi Anna på mäklarfirman och skrev på alla slutpapper och fick nycklarna.
Paret som sålde var allt lite ledsna. De har köpt en nybyggd lägenhet i Ursvik som visst är ett riktigt fuskbygge och det droppar från kranar och är fel på skåp etc.
Direkt efter åkte vi och tittade på vår nya hem och fattade nog inte att den nu faktiskt är vår, ja nästan vår. Senare på kvällen åkte vi över med lite grejer. Ville bara att det skulle bli lördagmorgon så hela flyttlasset kunde göras.
Vi fick sån underbar hjälp från min kollegas man och hans tre bröder. Det gick såå smidigt och tjipp tjopp så var allt klart. Så skönt att slippa hyra bil och kånka och bära allt själv. Det är lixom inte läge för mig med det just nu. D-man har också haft mycket med sitt jobb och är stressad så det var verkligen kanon att få all hjälp vi kunde få.
Eftersom vi fick över så gott som allting sov vi vår första natt och eftersom det var sååå tyst kunde vi inte riktigt koppla av. Vi har varit så vana med alla ljud dessa tre år så man har nästan blivit lite skadad.
I söndags gick det dock bättre och mycket av all press och stress försvann.
Hade även sån tur med att svärmor hjälpte mig med städningen av den gamla lägenheten. Gulle henne.
I går var jag flyttledig och fick en del gjort. Jätteskönt. Fick så gott som ordning på köket iallafall + våra kläder så man slipper stå och leta i alla svarta plastsäckar. För man kan väl ge sig på att jag bara måste ha den där tröjan eller kjolen som ligger längst ner. =))

I morrn ska jag på mitt första inskrivningsmöte hos barnmorskan. Det ska bli kul. Kanske fattar jag mer att jag faktiskt är gravid. Funderar som mest på att tänk om jag inte är det, tänk om mensen bara fått fnatt och där kommer jag och tror saker och barnmorskan bara säger med en klapp på armen, men lilla gumman du är bara skengravid. Hahaha
Men illamåendet, "bröstförstoringen" och min enorma trötthet har jag svårt att tolka som något annat än en bulle i ugnen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Helt otroligt vad tyst och skönt det är.....!