fredag 16 oktober 2009

Fundering

Kom precis på att det är 3 veckor sedan jag pratade med mamma.
Jag har egentligen aldrig brytt mig så mycket om det här med att man har nån turordning i sitt ringande, men med mamma har det tagit helt nya proportioner..
Jag ringde henne den 27 september och hon kom hem från Koster den 29:e sen dess har hon inte hört av sig. Inte ens för att tala om att hon är hemma.
Det finns olika scenarion jag föreställer mig.

1.Hon är inne i en periodartid IGEN. Sitter hemma i självömkan i ruset.
2.Hon är sååå busy, hon är ju faktiskt pensionär...
3. Hon tänker inte och anser att hon kan göra som hon vill...

Det har gått så långt nu att jag inte ens orkar bli arg.
Det är hennes förlust om hon inte vill vara delaktig i mitt liv längre.
Inte ens min graviditet är spännande nog.

Inga kommentarer: