torsdag 6 augusti 2009

Fortsättning vänner

Just för en stund sen hände en kul sak apropå mitt förra inlägg. Jag tittade på min mobil och däri ligger ett sms från Cissi från Gävle. Som jag sååå klart inte pratat med på evigheter.
Hon hade chansat och skickat till mitt nummer för hon var inte säker på om jag använde det fortfarande.
Cissi och jag lärde känna varandra 1996 under en fotvårdskurs på Axelsons.
Det lustiga var att vi båda (kom det fram till senare) hade tänkt vid uppropet och några dagar in i utbildningen att VEM ska jag kunna umgås med här?? Fanns ju inte en kotte som verkade något sånär normal.
Och så fann vi varann och hade såå vansinnigt kul under den här 1-åriga utbildningen, ja inte bara under utbildningen utan även privat.
Mycket skratt och flams men även en massa allvar och Cissi är verkligen en sån där enkel tjej som det är omöjligt att inte tycka om.
Cissi bodde under denna tid här i Sthlm och flyttade sen tillbaka till sin hemstad.
Jag gjorde ju ett kort boende gästspel i Gävle under 2003 och även då hade vi så kul ihop. Sen har vi hörts sporadisk för att nu den senaste tiden inte hörts alls.
Och så får jag ett sms. Så roligt!!

Inga kommentarer: