fredag 7 augusti 2009

En lugn dag

Åkte hem för en stund sen. Var aplugnt på jobbet och eftersom jag avskyr att sitta och glo rätt in i skärmen bestämde jag mig för att åka hem och sitta på balkongen och glo istället. Det är fördelen med mitt jobb, bara jag har internet kan jag sitta varsom och jobba, så nu är jag uppkopplad och kan kolla av jobbet med jämna mellanrum. Inte för att jag tror det händer så mycket en solig och varm fredag som denna?! men men
Sitter och dricker kaffe på balkongen och njuter av värmen. Känns inte som man suttit ute så mycket den här sommaren, hoppas augusti blir en fin och varm månad nu.

Jag måste visa mitt senaste projekt..
Fårtillverkning..
Hihi, jag hittade ett set på Panduro där man kan göra små söta ulliga får.
Så här ser de ut på Panduros sida.
Förpackningen innehåller:
vit kardad lammull, 40 g
svart kardad lammull, 20 g
2 filtnålar (vanlig, fin)
nålplatta
vägledning

Det ska bli fyra små och fyra större får.

Å så mitt första får...inte lika ulligt kanske, men övning ger färdighet så nästa blir nog bättre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Rackans vilken sötis!! Vill ha den!
// Ewa