söndag 15 februari 2009

Kärringjävel

Kallas jag förmodligen nu men hon mittemot var faktiskt ett strå vassare än jag..

Har just varit ute i farstun och sagt åt 5 vilda ungar att dämpa sig..
Jag stod ut i ca 20 minuter av deras spring från tredje våningen ner till bottenplan samtidigt som de hade någon form av krigslek och sköt på varann.. Underbart!!
Sen öppnade jag dörren och sa snällt att nu får ni lugna ner er och att detta inte är en lekplats.
De tittade stumt på mig till en början och jag sa HEY, förstår ni vad jag säger??!
Joo jaa men vi bara..bla bla bla..
Jaja sa jag ni får jättegärna leka men inte HÄR! så shas ut allihopa.
Snällt traskade de ut och muttrade något (saken är den att Dman köpt handgjorda små smycken av krokodiler av dessa ungar så jag hade liksom inte mage att vara för barsk)
Sagt och gjort, ut knallade de i samlad trupp bara för att inta plats under våra fönster...och fortsätta sin krigslek..
Ok jag fixar det här, det är snart mörkt, deras föräldrar saknar dem nog..
Det gick fem min, 10 min, 15 min, SEN är ungarna tillbaka in i porten..

Jag är precis i form att jaga upp mig igen och ska öppna dörren när tanten mittemot öppnar dörren och skriker.. Nu får det banne mig räcka och ge er iväg!!
Då hör jag en av ungarna börjar ropa.. nanna nanna nanna na..
Jag börjar så klart fnissa, säker bakom vår dörr medans tanten får spelet och springer ner i trappan och skriker, Men det var väl själva faaan..
Hjääälp hör jag då från bottenplanet..

Ska jag störta ut och hjälpa tanten eller barnen tänker jag..
Om ni inte försvinner så ringer jag polisen..hör jag sedan.. Ok tanten är vid liv.. puuh
Och varav tanten stampar upp för trappan och smäller igen dörren.
Nu kan jag väl tycka att hota med polisen för ungar i 5-8 årsåldern är att ta i och förhoppningsvis har de nu en ny "kärringjävel" de kan prata skit om. :-))

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Vilken tjusig blogg. I like!
Hihi, ja visst är det rart med barn ibland. Har själv haft en ganska påfrestande helg med en frustrerad och trotsig 3-åring som inte varit på dagis på några dagar. Mamman behöver semester.

Kramen på dig ♥