onsdag 29 januari 2014

När bägaren rinner över


Och när bägaren rinner över, det är alltid när jag är sjuk och kraftlös. Då går jag igång på det mesta.

Jag har verkligen världens bästa svärmor, men ibland undrar jag vad det är frågan om.

Och på något sätt vet jag med mig att berättar jag saker när jag just är sjuk eller låg blir det också konsekvenser. Ja för mig alltså, som retar upp mig något kolossalt och kan gå och fungera ett bra tag till ingen nytta. Det tar bara en massa onödig energi.

Som idag då jag berättade att Alexios har fått vattkoppor. Det skulle jag inte gjort. Eller det är inte alltid på topp att inte berätta heller för då kan man få en föreläsning av det med. :)

Nu kom det så klart en massa förmaningar och i hennes tycke "råd" medans jag bara blir frustrerad och tycker att hon överreagerar. Jag VET att barnbarnet är hennes allt och att hon inte vill att det ska hända honom något. MEN vi är upplysta i det här landet och vattkoppor är inget farligt.
Nu kom det att han inte skulle vara i närheten av stekt mat och inga parfymer ska användas och bla bla bla.
Jag slutar lyssna och stänger liksom av och sitter mest och funderar på om hon tror att vi inte har något förnuft alls.

Hennes son får också förmaningar och han rinner det mer av, så klart för att det är hans mamma och han är van. Hahaha
Som tur är, är han på min sida de allra flesta gånger. Puuuh. :)

Aaaaaaaaaaaaaaa 


Inga kommentarer: