söndag 27 oktober 2013

Utrensning

Hade stora planer på att baka bullar denna helg...så blev det inte.

Däremot en stor utrensning av pojkkläder då D-mans kollega efterlyste kläder i stl 92. Det bidde två stora Ikeapåsar, varav ena med vinteroverall, överdrags/galonbyxor och vinterskor medans den andra var full med mysbyxor och tröjor.
Hoppas det kommer till nytta, jag är iallafall väldigt glad över att fått rensa ut och veta att de kanske kommer till nytta hos någon annan familj. Perfekta förskoleplagg om inte annat där man allt som oftast nästan behöver två uppsättningar om man inte ska tvätta varje dag + att det ska hinna torka.

Trodde i min enfald att jag skulle få sova länge idag, men även om klockan drogs tillbaka vaknade jag tidigt och kunde inte somna om, så det var bara att gå upp och lägga sig i soffan och titta på film.
Inte fy skam det heller.
Vid lunch åkte vi och hämtade Alexios och passade på och skjutsade D-mans syster och väninna till Arlanda för några dagars trevlig vistelse i Barcelona. Härligt!!

Sen har dagen fortsatt med simlekis, matlagning och betalning av räkningar. Det sista, urk, men ack så nödvändigt.

Har även fixat lite i köket och så här blev den nya marmorskivan, kan tänka mig att använda den till upplägg av goda ostar/charkuterier också.


Inga kommentarer: