tisdag 15 oktober 2013

Smått & gott

Den sista veckan har rusat iväg, det inser jag när förra inlägget var för en vecka sen. :)

Fantastiska höstdagar har vi haft, och vilka otroligt vackra färger det är ute.
Men nu säger de att snö är på väg. Vilken tur att jag köpt nya vinterskor till bilen.

I söndags började simlekis för Alexios och jag vet inte vem som tyckte det var roligast, han eller pappan. En halvtimme gick fort och det var en nöjd kille som både sparkade med ben och armar och hoppade från kanten utan några som helst problem.

Våran kille börjar bli så stor, igår i badet frågar han... 
- mamma varför har du en lillasyster i magen?
- Ja sa jag, hon hann först, ibland blir det en pojke och ibland blir det en flicka. 
- Men jag vill ha en lillebror
- Ja men nu är det nog så att det blir en lillasyster
- Ok svarade han då och verkade nöjd med svaret och sen var det inte mer med det.. hahaha

Älskar hans små konversationer om ditt och datt.

I dag var jag hos barnmorskan, allt såg bra ut, men ska öka mitt järnintag bara, lillskruttan tar vad hon behöver vilket resulterar att mitt eget måste bli ännu bättre.

Om några timmar åker jag till bästa Marlene och får min massagebehandling jag fick i födelsedagspresent. 
Som jag lääängtar!!



Nya naglar hann jag med i söndags, ny färg med glitter



Inga kommentarer: