söndag 20 oktober 2013

Helgpyssel


Helgen har ägnats åt städning och pyssel hemma. Igår gick dock halva dagen innan jag kom igång för jag mådde inte bra, tjock i halsen och bebis som krånglade i magen. Kom i allafall iväg och handlade städgrejer på Rusta och mat till kylskåpet. När vi kom hem somnade jag en timme i soffan och sen kändes allt bättre och efter en fika kunde vi röja undan på balkongen och ta in de pelargoner som jag hoppas kan klara sig till nästa år och plastade även in utemöblerna.

En enorm tvätthög gicks igenom och sen blev det titt på den nya serien "Blacklist" som jag först bojkottade för jag tänkte, "inte en till serie med samma tema" Men den här var spännande från början till slut så den måste jag bara fortsätta att titta på. Skönt när man kan ändra sig. :)

I dag har det fortsatt i städandets tecken även om det känns som hälften är kvar (nåt att göra nästa helg oxå) Det var städdag i föreningen och D-man var nere och krattade löv. Jag "skyllde" på min gravida uppenbarelse..*fniss*
Sen var det ju tänkt att det skulle bli simlekis, men det var tyvärr inställt då en nummer två olycka visst hade skett tidigare under dagen. Så det fick bli plask i badkaret istället.

I morgon ska jag visa min nya sjal från Hildur jag fick hem idag. Såå fin och jag tror det blir en höst/vinter favorit faktiskt.

Ska även till tandläkaren i morgon eftermiddag. Mindre kul, men skönt när eländet är avklarat.

Fin väggklocka hos Rusta som jag funderar på till köket

Vackra Sonja Aldén lyssnade jag på i morse

I väntan på söndagsmiddagen njurer man av ljus


Inga kommentarer: