torsdag 1 november 2012

Ledsen och förbannad!


Finns INGEN i hela världen som kan göra mig så arg och ledsen som min farmor.
Varenda gång hon är på dåligt humör ska det gå ut över mig, så här har det varit de senaste 20 åren.
Hon har ringt i princip varje dag den här veckan, på tider då vi lagt Alexios eller jag helt enkelt inte haft lust att svara.
Jag har väldigt sällan lust att prata med henne, idag svarade jag och möts av en sur, frän kommentar.
"Tystnad, vad är det med den här tystnaden, kan du förklara för mig vad jag gjort för ont?"

Samma j..la visa varenda gång. Göra sig till ett offer det är hon bra på.

Ja sa jag trött, vi har ett LIV som vi försöker pussla ihop som så många andra. Vi jobbar och dagarna går i ett. Det är inte så att man sitter och väntar vid telefonen eller kan sitta i timtal och prata med folk, även om man skulle vilja. Jaha säger hon och blir lite lenare i rösten, för att i nästa sekund säga - "Jag har förlängt din prenumeration på Forskning & Framsteg ett år". Jaha sa jag, är det du som skickar den, ok men jag är ledsen men jag är inte intresserad av den. "Är du inte?" Men den är jättebra,  kan du inte ge den till någon annan då? 
Jag skulle uppskatta om du frågade först sa jag istället för att bestämma vad jag ska läsa.
Jaha ska det vara på det viset, ursäkta då och så slängde hon på luren.
Fantastiskt moget av en gammal människa som älskar att tala om hur jag ska vara och bete mig.
Hon framstår ju inte direkt som en förebild om hur man ska vara eller bete sig.

Men det är helt ok att bestämma att jag ska läsa en jävla ointressant tidning när jag knappt hinner läsa en bok och sen samla ihop dem för att ge till någon annan!!
Gud ge mig styrka!!

Blir så jävla TRÖTT!!!!

Till råga på allt har jag haft en skitdag på jobbet så det här var bara droppen.
Baaaaah

Over and out!



Inga kommentarer: