måndag 12 november 2012

Ny vecka...igen


Hej mina vänner, några dagar sen sist.
Livet rusar på i hiskelig fart.
I fredags var jag hos Marlene och fick som vanligt en fantastiskt ryggmassage.
Avkopplad och tillfreds åkte jag vidare till tandläkaren. Det var ju inget smart drag, I know.
Lagning av ett litet hål i överkäken och lagning av en skadad tand i underkäken.
"Kaxig" som jag är tog jag båda på samma gång med resultatet att jag nu har det lite jobbigt. :)
Inte direkt ont, men ändå kännbart, men det blir nog bra.

I lördags var jag och några kollegor hem till våra förra kollega Max i Västerås. Max slutade hastigt och lustigt för ca 2 månader sen och det blev ingen "vanligt" hej och tack.
Därför bjöd han hem ett gäng som han jobbat länge med och som betyder lite extra.
Å jag var en av dem. Blev väldigt glad över inbjudan.
Kom till en sån fin villa så det var helt galet. Både Max och hans fru är enormt inredningsintresserade och det märktes vill jag lova. Det var stilfullt men ändå väldigt mysigt.
Deras söta dotter Mimmi 1,5 år charmade oss alla med att ge oss tjejer riktigt goa kramar och sprang omkring i de sötaste små guldskor jag sett.
Vi bjöds på snittar, tilltugg en massa gott vin och sen en kladdkaka att dö för.
Max blev lite rörd då vi fixat några riktigt fina presenter vilket han inte förväntat sig tror jag.
Efter några timmars skratt åkte vi i samlad trupp hemåt igen.
Min lördagskväll tillbringades i soffan.
Mycket skönt.

Gårdagen ägnades åt lite shopping och sen vidare till thia och thios där Alexios busade runt.

Den här veckan är revisorerna hos oss på jobbet. Alltid lika dötrist. Fattar inte varför de år på år ska ha exakt samma uppgifter. Är det inte bättre att fråga om något har förändrats i stället?! *suck*

Kvällen har ägnats åt att beställa en ny almanacka från www.personligalmanacka.se
Hoppas den som vanligt kommer fort. Är beroende av almanacka och tycker det är skönt att ha koll på tillvaron, inte bara via telefonen.

Nu snart dags att krypa till kojs och läsa, en halv sida, sen somnar jag. *fniss*


Ryggmassage hos bästa Marlené

En kopp te i myshörnan hos Marléne

Sjukt nöjd över våra Brukamöbler!!



Inga kommentarer: