torsdag 15 november 2012

Börja om från början...


Börja om på nytt...

Japp, då var det dags att vara "chefslös" IGEN.
Nu har jag haft 6 olika chefer på 7 år.
Börjar bli rätt tröttsamt att åter igen behöva gå igenom en rekrytering där man ska berätta om sig själv, om ens jobb och varför vi just jobbar som vi gör. Baaah
Efter en rätt tuff höst i fjol med den nya chefen landade ju både hon och jag och det fungerade rätt bra.
Men i går fick hon gå då det skurit sig med koncernledningen.
Efter att fått beskedet att hon skulle gå på dagen blev det ju inte bättre när vissa korkade kollegor ska vara roliga och kläcker ur sig "jasså, sitter ni här och fikar, passar ni på nu när er "nya" chef är i Norge"

Men era dumma oempatiska jävlar säger jag bara. Eller en annan kommentar som kom i idag.
Du såg så ledsen ut i går. Jamen ursäkta då!!. Det är ju inte direkt så att man hoppar runt av glädje.
Skulle man göra det skulle väl det inte passa vissa heller.

Som tur är har vi haft många gulliga kollegor som faktiskt varit kanon och frågat hur det känns.
Tack till er, känns skönt att några har hjärtat på rätt plats och förstår att saker och ting blir lite turbulenta och chockartade från en minut till en annan.

På måndag kommer vår tillfälliga chef från Norge och ska ha möte med oss.
Har ju haft honom tidigare vid ett liknade chefsbyte så han vet jag åtminstone hur han fungerar.

I morgon är det i allafall fredag. Yippie!!
På eftermiddagen är det besök till tandhygienisten, måste även fråga henne om det ska ila så här i min lagade tand och sen blir det vernissage på förskolan.
Sen börjar helgen och på lördag ska jag träffa Louise och göra en favorit på stan. Kika i affärer och avsluta med ett glas vin någonstans.
Förra gången blev vi efterlysta. *fniss* Men så är det när man har trevligt.
Ska bli jättekul att ses!


Baba läser "bappen" (Bamse :) )

Sövande röst gör att man somnar. Ser ut som baba också sover.. :)






Inga kommentarer: