tisdag 27 mars 2012

Munken..

I höstas köpte ju jag en "munk" för att få såna där snygga knutar i håret. Den är något stor och gissa vad jag blev glad när jag upptäckte att Kicks säljer dem i mindre storlekar.
Efter lite tricks och en busig 2-åring som ska rycka en i byxbenen, få tag på cremer, hårsprayer, parfymer och rougeborstar blev resultatet så här, ja inte världens snyggaste bild och den ser något risig ut efter en hel dag.
Men det är bara att öva på så får jag nog in snitsen på en snygg knut.


Har ett dilemma, behöver få tag på en cocktailklänning, kanske inte mitt absoluta favvoplagg men resan till Istanbul kräver en sådan då vi ska vara med på ett event en av kvällarna.
Så har ni något tips på snygga, inte allför dyra sådana let me know...

Fick ett annat roligt samtal idag. I höstas, när jag var rätt deppig över jobbet sökte jag en del jobb och döm om min förvåning när man blivit aktuell igen i en rekryteringsprocess som jag fick info om avslutades för flera månader sen. Nu känns det väl kanske inte lika aktuellt att byta jobb, men att gå på intervju skadar inte, alltid lär man sig nåt och man ska aldrig säga aldrig.
Så nästa vecka ska jag träffa dem och se vad tjänsten innebär. Lite spännande är det faktiskt.

2 kommentarer:

Litenkram sa...

Visst är det skoj att relativt enkelt kunna dra ihop en snygg knut! Den såg jättefin ut tycker jag. Vad roligt med coctail party! Inte min starka sida heller och i Istambul känns det som att man behöver ngt exotiskt och ngt med färg, för annars är ju svart det jag skulle valr. Du är ju jättefin i rosa och turkost, kanske en snygg klänning i ngn av de färgerna? Annars är aprikost fint! Åh nu blev jag jätteavundsjuk, låter verkligen som en rolig upplevelse utöver det vanliga:)

Natali sa...

Det blev ju jättefint, nästa gång testa med hårnålar, då får du till en ännu snyggare donut :)