söndag 5 juli 2009

Grattis brorsan...eller?

Då var det söndagkväll och ännu en helg har sprungit iväg. I går var vi över på en mysig träff hos Antonia & Stamme och fick god middag och efterätt. Deras lilla kusin Emelie 14 år var på besök och det var kul att träffa henne. Hon mår inte så bra stackar´n. Hoppas hon får några lugna och sköna dagar hos sin favvokusin.

Idag har dagen ägnats åt lite städning och diverse andra småsaker.
Ringde brorsan i fm och grattade på hans födelsedag, fick precis sms av honom att mamma ringt honom nu och varit på lyset.
Han hade avbrutit samtalet direkt. Jag får direkt min stora klump i magen och blir ledsen och arg. Ledsen över att hon inte ens kan klara av att ringa till sin son och gratulera i nyktert tillstånd. Ledsen över att brorsan blir ledsen, även om han försöker få det att se ut som han inte bryr sig. Det vet jag att det gör och det är första gången han sms:ar mig om det så jag vet att det tog hårt på honom.
Blir även ledsen och förbannad för att det är samma sak varje gång jag ska ha semester. När jag äntligen får en stund att koppla av ska det alltid bli nåt skit med mamma.
Försöker ju att inte bli så arg numera, det tjänar inget till, men fällde några salta tårar för att få ut ilskan och hopplösheten.

FAN att det finns saker som kan bli så beroendeframkallande och göra så mycket skit.
FAN FAN FAN!

Inga kommentarer: